Vanliga frågor
Beställning & betalning
Hur lägger jag en beställning?
Lägg de produkter du vill ha i varukorgen, gå till kassan och följ stegen för att slutföra köpet. Enkelt och smidigt!
Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Vi erbjuder betalning via Klarna, kort (Visa, Mastercard) och American Express.
Du kan även välja faktura eller delbetalning via Klarna.
Med Klarna faktura har du 30 dagar på dig att betala från att vi behandlat och skickat din order. Vid beställning mot fakturor gör Klarna en kreditprövning som kan innebära att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia via post. Kreditprövningen sker omgående och om en kredit inte beviljas välj ett annat betalsätt (kortbetalning) eller kontakta Klarna.
Genom att fylla i dina uppgifter så godkänner du Klarnas villkor.
Ingen fakturaavgift tillkommer om du väljer att betala med faktura.
Vid fakturafrågor så ber vi dig kontakta Klarnas kundtjänst.
Om en betalning blir försenad tillkommer det en påminnelseavgift på 60 kr samt dröjsmålsränta. Vid utebliven betalning går ärendet vidare till inkasso och lagstadgade inkassoavgifter tillkommer.
Jag fick ingen orderbekräftelse – vad gör jag?
Dubbelkolla din skräppost. Hittar du inget där? Kontakta oss så hjälper vi dig.
Vad kostar frakten?
Hos oss får du alltid gratis frakt.
Hur avbryter jag min beställning?
Om ditt paket har skickats kan vi inte få tillbaka paketet innan det anländer till dig. Du får då returnera ditt paket till oss direkt när du har fått det. Efter att vi har mottagit ditt returnerade paket och identifierat att det är ditt så kommer vi att återbetala dig.
Var vänlig kontakta oss på kontakt@hundlandet.se för att få en retursedel.
Frakt och leverans
Hur lång leveranstid har ni?
Vi packar de flesta paketen inom 1-3 arbetsdagar och paketen hämtas ca 1 dag efter paketet har paketerats. Därefter är frakttiden 5-14 arbetsdagar om ingen oförutsedd händelse skulle ske under transport.
Du kan också spåra ditt paket via länken på vår hemsidan "spåra din order".
Kan jag spåra mitt paket?
När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress.
I leveransbekräftelsen hittar du ditt ordernummer som du kan kopiera och klistra in här för att spåra ditt paket.
Vilka fraktbolag använder ni?
För att göra våra leveranser så snabba och smidiga som möjligt har vi etablerat samarbeten med pålitliga fraktföretag som DHL , UPS, FedEx, Postnord och flera andra.
Retur, garanti och reklamation
Hur gör jag om jag fått en trasig produkt?
Hundlandet.se och vår fraktleverantör ansvarar för att dina varor ska komma fram till dig i bästa skick. Detta betyder att vi ansvarar för risken om produkten skadas eller kommer bort under transporten.
Om du har fått en trasig vara ber vi dig kontakta kontakt@hundlandet.se så snart som möjligt där du bifogar bilder på den trasiga produkten samt på det skadade emballaget och fraktsedeln om paketet hade några yttre skador. Vi kommer därefter hjälpa dig med ditt ärende.
Vi skickar antingen ut en ny produkt gratis, eller återbetalar dig det belopp du handlat varan för.
När får jag pengarna tillbaka?
Återbetalning sker vanligtvis inom 3–7 arbetsdagar efter att vi mottagit och godkänt returen.
Hur gör jag en retur?
Du har möjlighet att returnera alla våra produkter och få full återbetalning. För att göra detta, vänligen returnera varan till oss inom 30 dagar från köpdatumet eller inom 14 dagar från mottagandet av produkterna. Var noga med att skriva en lapp med ditt ordernummer så att vi kan bekräfta vart paketet kommer ifrån.
För att vara berättigad till en retur måste varan vara oanvänd och i samma skick som du mottog den. Den måste också vara i originalförpackningen. Om du vill starta en återbetalning eller retur, vänligen kontakta oss via e-postmeddelande till kontakt@hundlandet.se
Jag har fått fel produkter. Vad gör jag?
Vänligen ta bild på paketet som du fick. Vi behöver bild där man kan se storleken på paketet, samt en tydlig bild på fraksedeln som sitter på paketet. Ta gärna en bild på produkterna som du fick också.
Sedan kan du kontakta oss på kontakt@hundlandet.se och bifoga bilderna så hjälper vi dig vidare.
Övrigt
Har ni en fysisk butik?
I nuläget har vi endast vår butik online, men vi har en spännande vision om att i framtiden öppna fysiska butiker runt om i Sverige.
Kundtjänst
Hur kontaktar jag er?
Du kan nå oss via mejl på info@hundlandet.se eller via Livechatten.
Vi svarar så snabbt vi kan – oftast inom 24 timmar.
Har ni telefonsupport?
Vi erbjuder främst support via mejl, men lämna ditt nummer så ringer vi gärna upp.